6.9.09

Yoğurt Sulu Kabak Böreği

Malzeme :

  • 4,5 su b. un
  • 2 yemek kaşığı toz maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı yoğurt suyu
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • alabildiği kadar su

İç harcı için:

  • 1 soğan
  • 5 kabak
  • 150 gr. tulum peyniri
  • dere otu
  • tuz, karabiber
  • sıvıyağ

Üzeri için:

  • 1 yumurta sarısı
  • Susam, çörekotu

Hazırlanışı :

Karıştırma kabına 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 su bardağı yoğurt suyunu ilave edin. Tahta bir kaşıkla güzelce karıştırın. Sıvı malzemeleri güzel karışmış hamurlar daha düzgün pürüzsüz olur. Çeyrek su bardağı ılık suda 1 tatlı kaşığı şekerle erittiğiniz mayayı ilave edin, , 4.5 su bardağı unu ekleyip hamuru yoğurun. Hamuru 2 parçaya kesin. Üzerini hava almayacak şekilde örtün. Ben ıslak bezle örtmüyorum. Cam kasede yoğurup, kasenin üstünü ya steç filmle veya düz bir tabakla kapatıyorum.

İç harcı için 1 adet soğanı yemeklik kesin. Tavaya sıvıyağı alın. Soğanı ilave edin. Üzerine 5 adet kabağı robotta rendeleyip tavaya ekleyin. Mutfak robotunda rendelenen sebzeler sulanmıyor. Bilhassa patatesler hem sulanmıyor, hem rengi bozulmuyor robotta rendelenince. Kabakları yarı kıvamda pişirin. Ocağı kapatın, tulum peyniri ve dereotu ilave edin.

Açtığınız hamurların birini yağlanmış fırın tepsisine alın. Kabaklı iç harcı ilave edin. İç harcı diğer hamuru da açıp kapatın. Böreğin üstüne yumurta sarısı sürün. Susam ve çörekotu serpin. Hamuru kare olarak kesin. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.

SankiYedim tavsiyesi:

Buna benzer, Patlıcanlı simit böreğini yaparken, çeyrek su bardağı ılık suya 1 tatlı kaşığı toz şeker karıştırıp, 2 yemek kaşığı toz mayayı ilave edip karıştırdım. Maya önceden eritilince hamur daha çabuk kabarıyor. Doğrudan hamura maya ilavesi, kabarma süresini geciktiriyor. Tarifler üzerinde evvelki tecrübelerimle değişiklik yapıyorum.


Hiç yorum yok:

 

blogger templates | Make Money Online